torsdag 2 augusti 2012

Min bokönskelista sommaren 2012 Del 1: Annorlunda böcker

Hej! Det här blir sista inlägget på ett tag, för i kväll åker jag till Göteborg och blir borta i en vecka. Men det kanske finns en möjlighet att jag kan blogga därifrån, vi får se. Men här kommer i alla fall första delen av min bokönskelista.

  • En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret - av Brian Selznick
  • Livet på en kylskåpsdörr - av Alice Kuipers
  • Sagor av H. C Anderssen
  • Frankenstein - av Mary Shelly
  • Dracula - av Bram Stoker
  • Skrivboken - av Lasse Ekholm
  • Om en vinternatt en resande - av Italo Calvino
  • Avståndet mellan - av jättemånga olika svenska författare
  • Jellicoe road - av Melina Marchetta
  • Pretty monsters: Fel grav - av Kelly Link
  • Om man heter Robin - av Ylva Karlsson
  • Pretty monsters: Askungenlekar - av Kelly Link

Om du har läst någon av de här böckerna så får ni gärna lämna en kommentar och skriva vad du tyckte om boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.