måndag 15 oktober 2012

En dikt om fantasi, magi och annat som inte finns

Som jag sa igår så hade jag skrivit en dikt till, och det är den här dikten. Tack så jättemycket Ebba för din kommentar. Det var verkligen jättekul att du tyckte om dikten, och ännu roligare att du ville läsa en till. Hoppas att du tycker om den här lika mycket som du gillade den förra :)

                Tänk om du kunde göra vad som helst,
                                       precis vad som helst.
                      Vad skulle du göra då?
          Tänk om du kunde väcka liv i en text,
    eller kanske i en bild.
            Skulle du vilja kunna det?
     Jag skulle vilja flyga en drake,
        eller en pagasus eller en örn.
          Jag skulle vilja skapa saker,
             med tankekraft och med ord.
         Kunna vifta med handen, få elden att fladdra,
           växa sig oänderligt stor.
   Kunna sväva med vinden,
kunna flyga med fågeln,
     kunna dyka ner i världarnas djup.
                              Fast allt det där kan jag,
                                 jag kan faktiskt allt.
                                  Inne i mitt huvud,
                                   med min fantasi,
                          och med hjälp av mina ord.

6 kommentarer:

  1. Men åh jag vill också kunna skriva dikter! Som inte är gjorda av boktitlar ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dikt, älskar den verkligen!;)

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin dikt!

    SvaraRadera
  4. SV: Haha, nej! Det är det som är problemet, men jag jobbar på det ;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.