tisdag 19 februari 2013

Bokrea! Wohoo!

Yay! Nu är snart bokreorna i full gång, både på internetbokhandlarna och på de vanliga. Både på Bokus och  Adlibris kan man förbeställa alla böcker som det är rea på. Oj, jag hade faktiskt inget minne av att det brukade vara billigt med böcker på de här reorna. Jag tänker definitivt se till att skaffa många nya, bra böcker. Jag har funderat på att köpa Alvfurstens son av Lise Bidstrup. Jag vet egentligen inte så mycket om den, men jag läste första delen i serien, Spiralportens väktare, för några år sedan och tyckte att den var väldigt bra. Dessutom är det ju ett riktigt snyggt omslag! Om det är någon som har läst boken eller hört mer om den än vad jag har gjort så får ni jättegärna berätta! Jag tänkte också ta och läsa några böcker som jag har sett fram väldigt mycket emot, nämligen Rick Riordans bokserie The Heroes of Olympus. Det är en fristående fortsättning på hans tidigare serie Percy Jackson (som jag för övrigt älskar), och verkar faktiskt minst lika bra som Percy Jackson. De böckerna ska jag verkligen läsa, bokrea eller inte (om det är någon som har läst dem så får ni gärna berätta om dem också :)). Jag började läsa första boken i höstas, men jag slutade nästan på en gång eftersom jag inte hade läst ut Percy Jackson och det kändes som om den boken skulle spoila. Men det lilla jag läste var i alla fall superbra!
 Det är verkligen underbart att läsa bra böcker! Hoppas att det blir många sådana framöver. Har ni några tips på sånt som ni tycker att jag borde läsa? Det är jättekul att få tips, och gärna på lite allt möjligt. Dessutom är det snart ett år sedan mitt bokintresse vaknade till liv ordentligt på riktigt, men det kanske jag berättar mer om i ett senare inlägg.

6 kommentarer:

  1. Älskar bokreor! Wie! XD
    Nu ska här köpas och köpas ;)

    SvaraRadera
  2. Svar: Läs den, den är verkligen hur bra som helst! :D

    Längtar till bokrean drar igång, även om jag bara brukar ta det som ett tillfälle att köpa böcker (rea eller inte) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här ;) Tänker nog köpa så mycket böcker som möjligt fast det inte är rea :) Just nu är det ett sånt där fasansfullt ögonblick när man inte har några böcker alls att läsa ;)

      Radera
  3. Förbeställde faktiskt några böcker igår... Älskar reor! Speciellt om det är bokrea..:) Så nu har jag då ännu fler böcker jag måste läsa (jag tror faktiskt att jag köpt fler böcker redan det här året än jag brukar på ett helt år, vilket ju egentligen är positivt..). De flesta böcker jag köpte var faktiskt på rea, men en bok som inta var på rea blev det också, då jag så mycket vill ha den!:D

    SvaraRadera
  4. Ska till Stockholm och köpa böcker idag, så tjuvstartar lite innan rean har börjat ;)

    Sv: Jag filmar bara med en vanlig digitalkamera, och redigerar sedan i ett program som heter "VideoPad" :)

    SvaraRadera
  5. Jag brukar inte förbeställa. Handlar man lite dag1 på Bokia där jag bor, så brukar man få en rabatt på köp lite längre fram. Då behövs man bara köpa de som riskerar att ta slut första gången.

    Jag nämnde din blogg för Bok&Bibliotek. De kände redan till dig. Jag tycker absolut att du skall söka till nästa år.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.