måndag 15 april 2013

CIRKELN BLIR FILM!

Gick precis in på författaren Sara Bergmark Elfgrens blogg, och där hittade jag den här underbara nyheten.  CIRKELN BLIR ÄNTLIGEN FILM! Tjoho! Jag kan knappt beskriva hur glad jag är!
 Det startades ju ett filmprojekt med Cirkeln för nått år sedan, men av olika anledningar så lades projektet ner. Men nu har alltså filmrättigheterna tagits över av ett annat filmbolag, RMV film, och arbetet är igång igen. GUD VAD ROLIGT DET ÄR! Planen verkar vara att börja spela in 2014 och att filmen har premiär 2015. Manuset kommer Levan Akin skriva tillsammans med Sara Bergmark Elfgren, som skrev manus till film innan hon blev medförfattare till Engelsfors-trilogin. 

Här kan ni läsa ett mer detaljerat inlägg på Saras blogg, och här finns en intervju i DN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.