tisdag 16 april 2013

Liebster Blog Award

Jag har fått en utmärkelse av AlbaMimmiLivEbba (tack så jättejättemycket allihopa!), det betyder att jag ska svara på nio stycken frågor. Här kommer dem:



Vad ville du bli när du var liten?

Tja, när jag var typ tre så ville jag bli bonde (det var nog traktorn som lockade). När jag var fyra - sex år så kunde jag supermycket om dinosaurier och ville bli paleontolog (visst heter det så, när man gräver upp dinosaurieskelett?) Efter det så började jag nog läsa mer böcker och ville själv bli författare, och det har fortsatt med fram tills nu. Fast just det, någon gång ville jag bli Spider-Man också.

Vad är du idag? 

Just nu är jag en tolvåring som går i skola, skriver i hopp om publicering och läser fantasy som en galning (men som känner att han måste testa läsa något annat snart). Jag är en kille som har hittat ett väldigt bra sätt att dela med sig av sitt intresse, vilket tyvärr är lite svårt i skolan, nämligen genom att bokblogga!

Vart vill du helst resa?

Hmm, det var en ganska svår fråga. Jag brukar inte tänka så mycket på sånt. Men till London hade det väl varit roligt att åka. Och till USA (Percy Jackson utspelar sig faktiskt där). Och just det, Frankrike hade varit roligt att åka till eftersom jag läser franska i skolan. Viva la France (det var det bästa på franska jag kunde komma på att säga).

Var ser du dig själv om fem år?

Förhoppningsvis är jag en person som har gett ut någon bok, eller i alla fall någon som är i full gång med skrivandet, får bra idéer och förbättrar sina chanser att bli utgiven.

Rött eller vitt?

Vitt, tror jag. Det beror ju såklart på i vilket sammanhang, men i de flesta tror jag att det är vitt. (För övrigt har rött alltid varit min favoritfilm XD)

Sommar eller vinter?

SOMMAR! Då är allt varmt och skönt och man kan hoppa studsmatta och bada och en massa annat roligt! Det finns inte många bättre saker än att ligga på en filt på gräsmattan eller på stranden och läsa en riktigt bra bok.

Skog eller hav?

Hav, tror jag. Jag bor ganska långt ifrån havet, men jag tycker om vatten och älskar när man ser hur vattnet bara sträcker ut sig åt alla håll. Där jag bor finns det däremot väldigt mycket skog (ca 200 meter från mitt hus), så man kan väl säga att jag har "tröttnat" lite på skog.  Fast jag skriver en "bok" som utspelar sig i skogen, så valet blir kanske lite problematiskt där.

Vad gör dig ledsen?

Egoister. Jag hatar när folk bara är intresserade av sig själva och inte verkar bryr sig om någon annan. Dessutom tycker jag att det är jättetråkigt när folk inte bryr sig (och säger att de inte bryr sig). Det händer ju rätt så ofta att folk bara "men åhh, ingen bryr sig om det där, Viggo!" Och så när folk tror att de kan göra och säga vad som helst hur som helst, det är verkligen irriterande. Usch, nu blev jag ju helt deppig bara av att svara på den frågan!

Vad är det bästa du vet?

Att träffa människor som delar ens intresse och som man kan prata hur mycket som helst med utan att det är något fel med det. Det händer ju inte alls ofta (i princip aldrig) på skolan. Och så såklart alla ni bokloggare!
 Alltså, alla ni bokbloggare är underbara människor och jag är så glad att jag har fått lära känna er! Tack så mycket för att ni finns!

Nu ska jag ge en utmärkelse till fem andra bokloggare som jag tycker förtjänar mer uppmärksamhet, men jag vet faktiskt ingen bokloggare som inte har gjort den här, så jag skickar den till några som jag verkligen tycker förtjänar en extra utmärkelse. OBS! Jag gör inte det här i någon sorts ordning, bara så att ni vet.


Elisabeth från Bokvarg!
Elisabeth är en av de första bokbloggarna jag lärde känna och hon hjälpte och peppade mig när bloggen var helt ny. Hon har en superbra boklogg, gör väldigt intressanta inlägg och är hur snäll som helst! Jag träffade henne på bokmässan i höstas där vi gick runt och handlade böcker, och det var verkligen hur kul som helst! En bokbloggare som ni måste följa om ni inte redan gör det!

Ella från Mittimellan - Ella!
Ella är också en av de bokbloggarna jag började följa ganska tidigt. Hon gör så roliga inlägg, och dessutom är de få av hennes egna berättelser som jag läst väldigt bra! Jag träffade henne med ett gäng andra bokbloggare på bokmässan, och det var jätteroligt. Jättesnäll person, verkligen! Ella är dessutom en av de som kom på bokcirkeln, så i och med det så träffas vi via ett videosamtal en gång varje månad, ungefär. Jätteroligt!

Alba från Boklyckan!
Alba är förmodligen den bokbloggare som jag har mest kontakt med just nu. Hon är supersnäll och väldigt duktig på att bokblogga! Alba var också med i "gänget" som jag träffade på bokmässan, men tyvärr gick vi inte runt speciellt mycket med varandra då, så jag ser verkligen fram hur mycket som helst efter att åka till bokmässan och få träffas igen! Alba är den andra som kom på idén med bokcirkeln, och dessutom gillar hon seriealbum, precis som jag!

Mimmi från Min bokkista!
Mimmi är ännu än som är med i bokcirkeln. Hon är verkligen jättesnäll, och hennes blogg är superbra! Mimmi har ganska liknande boksmak som jag har, vilket är roligt, och hon är också jätteduktig på att skriva. Några av hennes berättelser kan ni läsa här. Hon är dessutom väldigt duktig på att göra fina designer till sin blogg!

Liv är den sista som är med i bokcirkeln, och hon är väldigt trevlig och rolig! Det var så tråkigt att vi inte hann träffa varandra på bokmässan i höstas, och tydligen missade vi varandra med bara några minuter. Men i höst ska det bli jätteroligt att få träffa henne! Hon skriver väldigt många och intressanta, och hon gillar bland annat tecknaren Peter Bergting, skräck och Gorillaz!

4 kommentarer:

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.