lördag 6 april 2013

Percy Jackson 2 TRAILER!

Om någon har missat det så kan jag informera er om att jag är ett superstort fan av den amerikanska författaren Rick Riordan. Han har bland annat skrivit en av mina absoluta favoritbokserier, nämligen Percy Jackson.
 För några år sedan kom ju filmen som bygger på den första boken, Percy Jackson & the Olympians: The lightning thief eller Percy Jackson och kampen om åskviggen. Tyvärr så blev ju inte filmen någon höjdare. Den följde nästan inte bokens handling alls och det kändes bara som om det var 99.9 % action och cirka 0.1% story. Jag såg den igen för några veckor sedan bara för att jag gillade böckerna så himla mycket och ville se om filmen var så dålig som jag minns den. Och ja, den sög.
 Men nu i sommar så kommer filmatiseringen av andra boken, Percy Jackson: The sea of monsters / Monsterhavet, på bio. Då tänker man ju lite såhär: "Mhm, och hur tänker dem när de gör en uppföljare till en film som blev kass?" Men jag tror faktiskt att den här filmen kan bli väldigt bra, definitivt mycket bättre än den första i alla fall. Kolla själva på trailern:


Det verkar ju som att de kommer följa handlingen mycket mer, och jag tror att det kommer bli riktigt bra. Jag hoppas i alla fall det! Nu kommer jag skriva lite om vad jag tror om filmen, och det kan innehålla spolers för Percy Jackson - serien!

Jag vet att jag kanske har sagt det några gånger nu, men jag tycker verkligen att det känns väldigt bra att de är mer trogna originalet. Bara en sån sak som att de kommer ha med stugorna är ju bra. Och Oraklet. Och Thalias träd.
 Jag tror också att de kommer blanda händelser från alla böckerna i filmen, och jag tror att det kan bli bra. Om man tittar noga på trailern så kan man se en mantikora, och en sån är ju med i Titanens förbannelse. Sen så har vi ju den där snubben med orange tröja och många armar. Skulle inte det kunna vara Briareos den hundrahänte från Kampen om Labyrinten? Och Clarisse är ju med! Vad tycker ni om den skådespelaren? Och Tyson!
 Okej, jag ska inte hålla på att berätta om exakt varenda karaktär som är med i filmen, men jag är faktiskt ett stort fan av Percy Jackson. Och vad tycker ni om det här? Tror ni att det här blir superbra eller en stor flopp som första filmen? Förresten så måste jag bara säga en sista sak. I den här filmen är det ju som det ska med den avgörande sak som gör böckerna till det de är. Annabeth är blond!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.