söndag 19 maj 2013

Bok-relaterade saker i brevlådan #2

De senaste två veckorna så har det kommit rätt många roliga och bokiga saker hem till mig, i alla fall enligt mig.

 Förra veckan kom det tre roliga recensionsexemplar från B. Wahlströms, nämligen Rör mig inte! och uppföljaren Rädda mig inte! av Tahereh Mafi som jag har varit sugen på att läsa ett bra tag nu. Rör mig inte! läste jag ut igår, så det lär väl komma en recension av den inom de närmaste dagarna. Dessutom hade jag den fantastiska turen att få en novell på ungefär 100 sidor av samma författare och som utspelar sig mellan de två andra böckerna. Falla sönder heter den, och den har bara tryckts i 100 exemplar här i Sverige, så jag blev jätteglad när jag fick den!

 Men den här veckan kom nog ändå de två böcker som jag har blivit absolut gladast över. Det är två begagnade böcker som jag beställt från Blocket, och när de trillade ner i min brevlåda i måndags så blev jag superglad. Böckerna är Sagor från Midgård och Silmarillion av J. R. R. Tolkien, min absoluta favoritförfattare! Jag har letat överallt efter böckerna, men tyvärr är de slut hos förlaget, så jag blev jätteglad över att hitta en annons. Sagor från Midgård har jag börjat läsa lite grann i (den innehåller en massa opublicerade berättelser som Tolkien skrev och som har sammanställts av hans son), men Silmarillion ska jag börja läsa så snart jag kan. Det verkar som en otroligt episk berättelse, i alla fall!

Klicka på bilderna för att se dem större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.