söndag 1 september 2013

Bokiga saker i brevlådan #3

(Först kan jag väl bara säga att jag byter namn från "Bok-relaterade saker i brevlådan" till "Bokiga saker i brevlådan" eftersom det låter mycket roligare. Men etiketten kommer fortfarande heta "Bok-relaterade saker...", bara så att ni vet.)

Senaste veckan (om man räknar liite med förra veckan) så har jag fått hem ovanligt många roliga paket. Några recensionsexemplar från några (ett, egentligen...) snällt förlag, och några roliga bokbeställningar som jag gjorde för ett tag sedan. Böckerna är .... *trumvirvel* ...


Samlingen av Petrus Dahlin och Lars Johansson
och
En varm vinter av Christina Wahldén

Det där var recexen, båda från Rabén & Sjögren, och båda två var väldigt roliga. Kanske speciellt Samlingen eftersom jag gillade Skuggan (första delen i serien The World of Voodoo) så mycket. Har hunnit cirka 100 sidor in i den än så länge, och den är inte det minsta sämre än första delen. Det var också kul att få En varm vinter eftersom det är mitt första recex som jag inte bett om. Ska bli kul att läsa den!

Och sedan hade vi böckerna jag beställde:


Tre böcker av min (levande) favoritförfattare: Rick Riordan.
The Sea of Monsters The Graphic Novel
The Demigod Diaries
och
The Demigod Files

Alla tre böckerna verkar riktigt bra! Sea of Monsters The Graphic Novel har jag redan läst ut, och tja ... den var rätt bra. Karaktärerna såg inte direkt ut som jag tänkt mig, och tyckte att det kändes lite konstigt att de ändrat på storyn lite grann, men annars var den bra. Och riktigt snygg! The Demigod Diaries håller jag på med (som man säkert kan se på bilden) och än så länge är den väldigt bra! Men jag får skriva mer om den när jag läst ut den, antar jag ;)

1 kommentar:

  1. Svar: Jag veeet! Ville så hemskt gärna träffa er igen! Men men.... får bli någon annan gång ;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.