lördag 22 februari 2014

Recensionsexemplar!

Den skrikande trappan
av Jonathan Stroud.
Den här veckan fick jag hem två roliga recensionsexemplar som jag hade bett om. Den första boken är Den skrikande trappan (Lockwood & Co. del 1) av Jonathan Stroud som jag fick från B. Wahlströms. (Tack så mycket!) Den korta sammanfattningen av handlingen? England har drappats av Problemet - alltså att de döda går igen som spöken och är mindre trevliga. Lösningen är barnspökjägare med Talanger som jobbar för olika spökbekämparföretag.

Extra kul var det att
förlaget hade slagit in boken
och skrivit en av de små
faktatexterna ur den på paketet.
(Klicka för större bild.)
 Jag hörde den här boken rekomenderas stort av en av mina favoritförfattare, Rick Riordan, så när jag såg att den hade kommit ut på svenska ville jag såklart läsa den direkt. Är
typ halvvägs genom boken än så länge, och den är riktigt bra!
Den andra boken är Törnrosens nyckel av Tone Almhjell som jag fick från Bonnier Carlsen som e-bok. Jag är väl inte så jätteförtjust i digitala böcker (inte för att jag har läst några...), men jag ska försöka få till att läsa den här, och annars får jag väl helt enkelt köpa den som en vanlig tryckt bok.

1 kommentar:

  1. Jag recenserade Törnrosens nyckel i Kamratposten, det står att den är i samma anda som Guldkompassen och Narnia, men jag tyckte inte om den så mycket -.-

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.