söndag 12 augusti 2012

"80 romaner för dig som har bråttom" av Henrik Lange

Förlag: Kartago
Sidor: 165

För det första: det här är ingen vanlig recension, för det här är ingen vanlig bok. För det andra: det här är ingen bok, det är ett seriealbum. Och för det tredje: det här är inte en bok, det här är 80 romaner för dig som har bråttom.

"80 romaner för dig som har bråttom" är en ny och rolig idé. Vem skulle inte vilja läsa världens mest kända böcker? I den här boken så gör författaren det möjligt, fast på ett lite annorlunda sätt. Hela boken består av korta seriestrippar på fyra rutor, varav en roman är en seriestripp. Det är en rolig idé, men tyvärr är inte boken lika rolig som jag trodde. Visst, det är ganska roligt att läsa Bibeln eller Sagan om ringen - trilogin som en så enkelt sammanfattad seriestripp. Men jag tror nog att man uppskattar det roliga i boken om man dels har läst böckerna och dels är lite äldre. Den här boken är en rolig idé som det kan vara värt att köpa, men jag tycker inte att man ska ha för höga förväntningar på den.

Du kan beställa boken från Adlibris här.

2 kommentarer:

  1. Sv: Men grattis i så fall! :D

    Annars (om du har lust) kan du mejla till Semic (bokförlaget) och fråga om du kan få böckerna som recensionsexemplar :)

    SvaraRadera
  2. Ville du gästblogga eller inte? :0

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.