fredag 10 augusti 2012

Hungerspelen på danska och några små frågor

Hej! Som ni kanske har märkt så har jag varit bortrest i typ en vecka. Jag har varit i Göteborg och i Danmark, och som tur är så har jag i alla fall kunnat göra ett inlägg därifrån. När jag var i Danmark så var jag ju självklart tvungen att (besatt som jag är) gå in i den första bästa bokhandel som jag hittade. Tyvärr så var det inte så många böcker som jag tyckte var intressanta som fanns där, men de hade i alla fall Hungerspelen - trilogin (som enligt mig är de bästa böckerna i världen så det kanske var något ändå). Jag tyckte att det var lite kul, för de danska böckerna hade inte samma titlar som de svenska. Om jag ska översätta namnen så bra jag kan så hette första boken: Dödsspelet, andra boken hette: Löpeld och den tredje boken hette: Uppror. Här kommer en bild på de två första böckernas danska omslag:
     Tyvärr hittade jag ingen bild på den sista boken

Ni kanske tycker att jag skriver mycket om just Hungerspelen, och i så fall är det nog för att jag tycker att de är så bra och för att de är aktuella just nu.

P.S Snart tror jag att jag ska publicera min första skräcknovell här på bloggen. Vad skulle ni tycka om det?

4 kommentarer:

  1. Det är så det blir när man har läst Hungerspelen, då skriver man väldigt mycket om det! (Eller som i mitt fall, väldigt mycket om Finnick)

    Ja vad kul med en skräcknovell! Själv började jag nyss på något som troligtvis blir skräck eller rysare, vet inte riktigt än :)

    Sv: Tackar! Blev väldigt nöjd med det :)

    Trevligt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att få läsa din skräck/rysare - novell (om du publicerar den på BeautiifulDreamer).

      Jag har skrivit tre skräcknoveller, en lång i fyra delar och två lite kortare.

      Radera
  2. Publicera gärna din skräcknovell, det skulle vara jättekul att läsa! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det. Jag lovar att publicera en inom kort :)

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.