torsdag 16 augusti 2012

Om Catching Fire, andra filmen i The Hunger Games

 catching fire    New Name for Catching Fire Movie   catchingfireposter3
Hej! Här har jag hittat en massa intressant fakta om nästa Hungerspelen film, Catching Fire (Fatta eld på svenska). Här ovanför kan ni se en riktigt häftig poster som är gjord av Hungerspelen fans. Här kommer lite fakta om Catching Fire:

Karaktären Johanna Mason kommer att spelas av Jena Malone som ni ser på bilden här nedanför.
 johanna mason catching fire    Official: Jena Malone cast as Johanna Mason in Catching Fire!   jenna malone johanno mason catching fire 600x286
Tja, jag måste säga att hon på bilden inte direkt ser ut som jag har tänkt mig Johanna, men vem vet, det kanske blir en jättebra skådespelare till rollen.

Plutarch Heavensbee kommer att spelas av Philip Seymour som ni också kan se här nedanför.  plutarch heavensbee featured catching fire    Philip Seymour Hoffman will play Plutarch Heavensbee in Catching Fire!   philip seymour hoffman hunger games catching fire plutarch heavensbee 600x286
Jag måste säga att jag tror att han kommer att passa jättebra i rollen som Plutarch. Jag hoppas i alla fall det.

Många är ju nyfikna på vem som kommer att spela Finnick Odair, men tydligen är det inte bestämt än. Trevor Donovan som man tidigare har trott ska få rollen, har sagt att han inte tänker spela den. Så nu står det mellan Hunter Parrish, Armie Hammer och Garret Hedlund. Vem ska få rollen?

Catching Fire har premiär i november nästa år.

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅH! JAG ORKAR INTE VÄNTA PÅ CATCHING FIRE-FILMEN! X-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. INTE JAG HELLER!!! (Även om jag inte har sett första filmen än. Ska se den i morgon, har köpt den på DVD.) En annan seg grej är att de ska dela upp Mockingjay i två delar (självklart...) och den sista delen kommer i november. 2015...

      Radera
  2. Stod förut att Sam Claflin skulle spela Finnick, men jag var inne på IMDB för några dagar sen, och nu står det att det bara var ett rykte... Drygt. Jag hade ju börjat föreställa mig olika scener och sånt!!!

    Sv: Va, är det så uppenbart!? haha alla som har läst min blogg ett tag vet nog att jag är helt galen i boken ;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.