fredag 24 augusti 2012

Veckans bokbloggare: Klara



Hej! Någonstans i det här landet som vi kallar Sverige så finns det en tjej som heter Tova. Hon driver bokbloggen Bokugglan och hade en idé om ett bokbloggargäng där tio bokbloggare skulle skriva om en av de andra varje vecka. De tio har nu blivit utvalda och det har blivit dags att skriva om den första bokbloggaren, Klara!
Klara driver bokbloggen Klaraas books, är 14 år och bor i Norrland. Hon älskar att läsa och skriva och drömmer om att bli författare, men än så länge skriver hon bara för att det är så roligt.

Klara både läser och skriver väldigt mycket skräck, och på hennes novellblogg pablothabest kan ni läsa några av hennes skräcknoveller. Hon läser även mycket fantasy och är ett stort Harry Potter - fan. Hon älskar Cassandra Clares The Mortal Instruments böcker och gilllar också A song of ice and fire, även känd som A game of thrones, även om hon tycker att dom är svåra att ta sig igenom. Klara läser både böcker på svenska och engelska.

Klaras Twitter är: @Klaraathabest

Så, jag hoppas att det blev ett bra inlägg det här. Jag är i alla fall väldigt nöjd med det. Hoppas att Klara också tycker det om hon ser det här. Nästa vecka blir det en ny bokbloggare att skriva om, vem vet jag inte, men det ska bli väldigt kul att få fortsätta att blogga om bokbloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.