torsdag 13 september 2012

En massa uppföljare!

Hej! Igår när jag har gått omkring på stan i bokaffärer så har jag lagt märke till en sak. Det har kommit en massa uppföljare som jag inte trodde att det skulle komma uppföljare till. Till exempel så har Kampen för Wondla kommit ut, en fortsättning på boken "Jakten på Wondla". Sen så har det ju kommit ut en uppföljare till Cornelia Funkes fantastiska bok Reckless, Levande skuggor. Ni kanske inte vet vad jag tycker om det här med uppföljare, så jag ska berätta för er. Jag tycker både att det är roligt och otroligt störande. Varför kan man inte bara låta en bra bok vara som den är? Till exempel Reckless tyckte jag var jättebra, men det var så självklart vid slutet att det verkligen var slut så jag tycker inte att det känns helt rätt att göra en uppföljare. Visst, jag vet att handlingarna i de två böckerna inte hör ihop, men ändå. Kan man inte bara låta bli att göra uppföljare för att käna pengar, för det är så det känns. Jakten på Wondla tyckte jag också var jättebra. Det känns inte helt lika fel att göra en uppföljare till den, men jag tycker ändå att det är lite irriterande. Fast det är klart, både böckerna kanske är hur bra som helst. Vad vet jag?

3 kommentarer:

  1. Y'ello! När kommer du till bokmässan? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag kommer att vara på bokmässan på fredagen, lördagen och lite på söndagen :)

      Radera
  2. Sv: haha tack :D

    Förresten så kommer jag vara på bokmässan på lördagen och söndagen, så då kanske vi kan ses där? :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.