fredag 7 september 2012

Veckans bokbloggare: Boktjuven

Hej! Nu har det blivit dags för den tredje av de nio bokbloggarna i Bokbloggargänget att bli presenterad. Den här veckan ska det handla om Boktjuven, som är den första (och kanske ända) vuxna bokbloggaren i gänget. Här kommer:

Boktjuven
En sak jag gillar med Boktjuvens blogg är hennes vad jag vill stjäla grej där hon berättar saker från den recenserade boken som hon får inspiration av till sitt skrivande. Jag tycker att det verkar vara en ganska bra grej att göra för att förbättra sitt skrivande, även om jag inte har och förmodligen inte kommer att testa det själv. Ingerun, som Boktjuven heter, recenserar allt ifrån barnböcker till vuxenböcker och så klart det som finns där mitt i mellan, ungdomsböcker! En annan grej som jag tycker är RIGTIGT roligt är hennes "En 8-åring sågar böcker" grej där man får läsa några recensioner skrivna av hennes barn. Försök att inte skratta!

Ingerun skriver mycket om bokförlag och vad som händer inom dem, ni kan till exempel läsa om Rabén & Sjögrens 70 års frukost och liknande saker. 

Eftersom Ingerun "tjuvar" citat för att förbättra sitt skrivande så måste jag självklart ha med en av hennes noveller så att ni kan läsa den här på bloggen! 

Det var det, nästa vecka är det dags för en ny bokbloggare att bli presenterad här på bloggen. Det ska bli spännande att få veta vem det är, men det får vi reda på nästa vecka. Glöm bara inte att kolla Ingeruns blogg!

3 kommentarer:

  1. Hur gör man för att bli veckans bokbloggare? ;) Kolla gärna in på min blogg!^^

    lusseboken.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Holma! Vilken fin blogg du har! För att bli "veckans bokbloggare" så behövde man anmäla sig till en grej som Tova på bokbloggen Bokugglan hade. Nu har de tio bokbloggarna redan blivit valda, så man kan tyvär inte vara med i det om man inte har blivit utvald :(

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.