lördag 13 oktober 2012

En rolig nyhet från tidningen

Det här var en rolig nyhet som pappa läste upp ur tidningen i morse. Titta själv:

(Klicka på bilden för större text.)

Man har alltså hittat en gammal färdigskriven Tolkien-berättelse som nu ska ges ut. Det är ju ganska så häftigt! Alla Tolkien-fans kommer säkert att bli helt galna. Jag fattar inte riktikt, men är det en massa dikter eller en bok? Jaja, det ska hur som helst bli jättekul att få se vad det är. Nu har jag förresten fortsatt att läsa De två tornen, men jag har fortfarande inte kommit speciellt långt. Bara cirka 150 sidor, men ni anar inte hur mycket det känns som i Sagan om Ringen. Måste jag förresten påpeka att jag ser fram emot The Hobbit - filmen jättemycket. Jag läste boken i våras och tyckte att den var jättebra, så det ska bli spännande att se om de lyckas göra en bra film av den.

5 kommentarer:

  1. Gud, vad roligt! Jag som älskar hans böcker! Ska GENAST läsa den när den kommer ut :)
    Nu blir jag lite nyfiken... ;)

    SvaraRadera
  2. Läste med det :) Ska bli kul att se vad det blir!

    SvaraRadera
  3. Längtar också efter The Hobbit ;D Visste du att det ska bli TRE filmer av The Hobbit? (Un unexpected journey, Desolation of Smaug, There and Back Again)
    Att de inte upptäckt det där från när han dog tills nu är ett under. Tänk om det är Sagan om Ringen 4 O.o Fast det är nog inte så troligt.

    SvaraRadera
  4. Jag längtar tills det kommer ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att den redan har kommit ut :)

      http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0007489943

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.