måndag 1 oktober 2012

Hemma från bokmässan 2012 :) Del 1

Hej! I går morse kom jag hem med tåget ifrån bokmässan. Jag fattar nästan inte att jag har varit där. Ena sekunden stod jag framför Svenska Mässan och andra sekunden så gick jag ut därifrån. Det gick så fort, men oj vad häftigt det har varit! Jag tänkte berätta lite vad jag har gjort på de tre dagarna på mässan, så jag hoppas att du vill läsa :)

Fredag
När jag hoppade av spårvagnen framför Svenska Mässsan så förstod jag hur otroligt stort det var. Det kändes som om det var hur stort som helst (även om mässan inte var på alla våningarna). Kön för att få komma in på mässan var inte heller så liten. Som tur var så hittade vi (jag och min mamma) en lite kortare kö som inte gick direkt till huvudéntren, så det tog ungefär tjugo minuter att komma in (vilket jag inte tyckte var så där jättemycket, men mamma fick i alla fall ta ett kort på kön):
När jag kommit in och hängt av mig jackan så gick jag in i salen där alla företagen hade sina montrar och..... WOW. Gud vad stort det var! Det var som flera idrottshallar och lite till. Så stort! Jag gick bara omkring och tittade på alla montrar och böcker och författare och allting. När jag kom till Bonnier Carlsens jättestora monter så satt det en författare och pratade på en liten scen. På en skärm ovanför scenen var det en bild på Bronsdolken. Hon som satt och pratade var Michell Paver, författare till världssuccén Vargbröder. Det var jättehäftigt. Jag fick ställa en fråga till henne. Jag vet att det inte var så mycket, men jag överdriver inte när jag säger att jag höll på att svimma. Jag lyssnade på Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg också. Jag hann inte göra så mycket på fredagen, men det blev en riktigt bra introduktionsdag :)

2 kommentarer:

  1. Jag är så avis på att du fick träffa Michell Paver; jag älsade Vargbröder när jag var mindre!

    SvaraRadera
  2. Åh en sån där kö fick jag stå i på söndagen. Jag blev lite sur då... Bara lite.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.