torsdag 3 januari 2013

Läst under December 2012

Här kommer väl en sammanfattning av min läsning under sista månaden under 2012 då.

Antal lästa böcker: 3 böcker har jag läst i december. Det var:

  • Cirkeln - av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg. Första delen i Engelsforstrilogin. Klicka på länken för att komma till min recension av boken.
  • De två tornen - av J. R. R. Tolkien. Andra delen i Sagan om ringen eller Ringarnas herre.
  • Eld - av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg. Andra delen i Engelsforstrilogin. Min recension av boken kommer inom några dagar.

Antal lästa sidor: 1568 sidor har jag läst. Jag tycker att det är bra gjort av mig.
Bästa bok: Oj vad svårt. Alla tre är så fantastiskt bra böcker. Men jag tror faktiskt att jag måste säga De 
två tornen, för Sagan om ringen är och kommer alltid att vara en del av mig.
Sämsta bok: Nepp! För en gångs skull tänker jag inte svara på det. Jag tänker inte klassa någon av de här böckerna som "sämre än de andra" för det är ingen av dem. Alla tre ligger på min absoluta favoritlista, och de borde läsas av alla, så därför: NEJ!
Läsmål under Januari 2013: Jaa, ett nytt år, massor av nya och bra böcker (får vi hoppas). Under januari så hoppas jag på att kunna läsa så mycket som möjligt. Jag är 98% säker på att jag kommer att läsa sista delen i Sagan om ringen-trilogin, Konungens återkomst, och jag har redan läst ut Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg, så den lär ni ju snart få en recension av. Jag har vunnit en tävling hos Ella där jag ska få boken Anna dressed in blood (min första bok på engelska). Dessutom så tror jag att jag kommer att läsa rätt så mycket serier. Jag har till exempel beställt Peter Bergtings The portent: De dödas rike som jag ser fram otroligt mycket emot att få läsa. Och så ska jag få en underbar seriebok av Karl Johnsson från skaparen himself.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.