tisdag 15 oktober 2013

Bokiga saker i brevlådan #4

Igår kunde jag (äntligen) åka och hämta en bok från posten, och det var en bok som jag längtat efter supermycket! Jag har på något sätt lyckats undvika såna här "måste-ha-fortsättningen-nu"-böcker, men det här är verkligen den där "fortsättningen-som-man-måste-ha-haft-för-minst-en-vecka-sen"-boken. För efter den hemska och ultimata cliffhangern i slutet av The Mark of Athena så kan jag äntligen läsa fortsättningen i .... (obligatorisk trumvirvel) .........

The House of Hades!

Rick Riordan är ju (om någon hade missat det) min favoritförfattare, så det är helt enkelt grymt att läsa hans böcker. (Egentligen ligger väl J. R. R. Tolkien på första plats, men han är ju tyvärr död, så Rick är väl min levande favoritförfattare.)

Jag har märkt att jag har blivit rätt så dålig på att blogga här, och jag har en läskigt stor hög med böcker som borde recenseras. Men vad skulle ni säga om jag gjorde någon sorts omröstning så får ni bestämma vilka böcker jag ska recensera?

4 kommentarer:

  1. Jag tror jag såg Rick signera på mässan, och funderade på att köpa en bok. Dock kom jag aldrig längre än till att fundera...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr tror jag inte att det var han, för han har själv sagt att han inte signerar utanför Amerika eftersom han har fullt upp med att skriva nya böcker och så... :/

      Radera
  2. Låter som en bra idé det där med omröstning. :)

    SvaraRadera
  3. Jag har taggat dig: http://boklyckan.blogspot.se/2013/10/reading-habits-tag.html?m=0 :D

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.