tisdag 4 september 2012

Den fullständigt fantastiska skapelsen som tar 100 miljoner år att läsa

Ja, kan ni gissa vad det kan vara. "Den fullständigt fantastiska skapelsen som tar 100 miljoner år att läsa". Vad kan det vara? Jo, det ska jag berätta för dig nu. Svaret är:
Sagan om ringen

Ja, Sagan om ringen - böckerna. Nu har jag äntligen läst ut första boken, Ringens brödraskap. Det tog två månader på dagen att läsa ut den, och nu är det klart. Egentligen borde jag kanske spara det här snacket till recensionen, men jag tar lite nu ändå. Alla har säkert hört talas om Tolkiens skapelse, trilogin om kampen mellan gott och ont och om härskarringen som har kraften att förstöra och styra allt och alla. Det är en fantastisk värld och en storslagen berättelse som man inte glömmer i första taget. Men jag måste säga att de (i alla fall första boken) stundtals är oändligt seg och långsam. Men ändå helt fantastiskt. Mer får ni läsa i min recension som kommer om någon dag. Just nu håller jag på att läsa andra boken i trilogin, De två tornen. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.