söndag 2 september 2012

Läst i Augusti 2012.

Hej! Nu har det blivit dags att sammanfatta vilka böcker som jag läst i augusti. Jag ska även berätta hur många sidor totalt jag läst och vilken bok som var bäst och sämst. Här är de böcker jag har läst i augusti:

Rum 213
80 romaner för dig som har bråttom
Jordens medelpunkt
Monsterhavet
Titanens förbannelse

Antal lästa böcker: 5 stycken. Inte så jättebra eftersom alla böcker är ganska korta (mindre än 400 sidor plus 2 seriealbum). Men riktigt bra böcker i alla fall :)
Antal lästa sidor: 1203. Inte alls bra som sagt.
Bästa bok: Monsterhavet av Rick Riordan. Bästa boken i Percy Jackson serien hittills enligt mig. Riktigt bra fantasy!
Sämsta bok: Rum 213. Jag hade ganska höga förväntningar på den här boken efter att ha läst Sorgfjäril, och tyvärr tyckte jag inte att den här boken levde upp till förväntningarna. Den var absolut inte tillräckligt mystisk och spännande, inte ens lite läskig. Inte bra.

Läsmål under september 2012: Jag skulle vilja läsa Cirkeln och Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg innan bokmässan (som jag hoppas kunna åka på). Det skulle också vara kul att läsa De utvalda och Den mörka materian - trilogin. Och så måste jag ju läsa ut första Sagan om ringen - boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.