tisdag 18 september 2012

Veckans bokbloggare: Tova

Hej! Jag har varit bortrest i några dagar, så jag kunde inte göra det här inlägget i fredags. Men nu kommer förra veckans bokbloggare. Det har blivit dags för den som kom på idén med bokbloggargänget, nämligen Tova som driver Bokugglan!
DSC03503.JPG
Tova är 14 år och har drivit sin blogg sedan 2009, men först i Juni 2011 så började hon blogga på riktigt och uppdatera varje dag. Idén till bloggen fick hon efter att hon läst en artikel om bokbloggar och bestämde sig för att starta en själv. Tova har varit med i flera tidningar, till exempel KP. Bokugglan är en väldigt känd bokblogg och har blivit nominerad till Årets boktipsare 2011.

Tova har ett lite annorlunda sätt att läsa. Hon läser till exempel 10 000 sidor i taget, eller hundra böcker i taget! Hon räknar varje sida hon läser. Tova läser många annorlunda böcker, alltså såna som inte alla andra läser. Hon brukar inte läsa så många böcker som alla andra pratar om, men vissa såna läser hon, till exempel Engelsforstrilogin och Hungerspelen som hon tycker väldigt mycket om. Tova skriver inte så långa recensioner, men hon skriver dem så bra så man blir minst lika sugen på att läsa böcker när man läser hennes recensioner som någon annans jättelånga recension!

Tova tror att det finns många undomar som gillar att läsa men som inte vågar visa det och att de ska ta mod till sig och lägga till bloggen som favorit, vilken jag absolut rekomenderar :)

Bokugglan är en av de bästa bokbloggarna om ungdomsböcker enligt mig, så jag tycker att alla som är det minsta inresserad av böcker ska kolla in hennes blogg.

Bokugglan finns även på TwitterFacebook och på Boktipset.

3 kommentarer:

  1. Sv: Faktiskt så vet jag inte så mycket om just det. Novellerna jag har vunnit med har jag aldrig publicerat någonstans, bara de jag inte har vunnit med :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har! Väldigt inspirerande till min egen =)
    Skulle du kunna rösta på mig här http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=45 så har jag chans att vinna en tävling jag är med i? =)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.