måndag 22 oktober 2012

R.E.C.E.N.S.I.O.N.S.E.X.E.M.P.L.A.R

Yay! Äntligen. Ni anar inte hur mycket jag har väntat. Gud vad länge jag har behövt vänta, för att få skriva den där rubriken. Jag har till och med kommit på den för länge sen! Att man ska behöva vänta så länge för titelns skull. Okej, liiite har jag längtat efter böckerna. Bara lite. Eller, ganska mycket. Jättemycket. Supermycket. Fast mest efter att få skriva rubriken! Okej, jag ska vara seriös nu. Jag fattar inte hur jag har klarat av denna (en veckas långa) väntan, eller har jag det? Det kanske är en levande död som sitter och skriver det här just nu, vem vet.... Nä, okej då, NU ska jag vara seriös. JAG HAR TYP LÄNGTAT IHJÄL MIG!!! (Hört det förut?) Okej då, de böcker jag har fått är tre stycken, och de kommer ifrån bokförlaget X Publishing. det var lite kul, för från början så tänkte jag mejla dem och fråga om jag kunde få några böcker som recex, men i stället börjde jag med att fråga om de ens delade ut recex. De svarade så här:

Hej Viggo och tack för ditt mejl!
Vilken jättefin blogg du har, den lägger jag genast till i min RSS-läsare. Vi brukar inte skicka ut så många böcker till bloggare, men några exemplar väljer vi ut till bloggar som känns relevanta för just den aktuella boken. När jag tittar runt lite i din blogg får jag intrycket att du gillar mycket fantasy, stämmer det? Har du funderat på någon särskild av våra böcker?
Vi skulle - om du vill ha dem alltså! - gärna vilja skicka novellsamlingarna Fel grav och Askungeleken av Kelly Link till dig, det är två böcker på svenska, men i USA finns alla i samma bok, Pretty monsters. Om du vill, skickar vi dem till dig under oktober. Men du kanske skulle gilla I begynnelsen var Bob också?
Säg bara till, så slår vi in ett paket!

Jag svarade så här:

Hej!
Jag gillar verkligen fantasy!
Jag har funderat speciellt på två av era böcker, och det roliga är vilka böcker det är!
Den första är Fel grav av Kelly Link (XD) och den andra är I begynnelsen var Bob (XD XD). Jag har väldigt gärna velat ha Askungeleken också, men jag har vetat att den inte kommit ut än. Så alltså så skulle jag jättesuperduper gärna vilja ha de böcker som ni erbjuder (om man kan säga så). Det skulle vara jättekul om ni ville skicka dem till mig :)

Med väldigt vänliga hälsningar Viggo :)

Och nu (äntligen) är de här. Så fort jag hörde ljudet av en bil och tittade upp från min bok och såg att det var postbilen så rusade jag ut i gummistövlar, öppnade brevlådan och hittade till min stora glädje ett stort paket som i ena hörnet hade en lapp där det stod X Publishing. Och de böcker jag har fått ääär (trumvirvel).....
Fel grav och andra berättelser, av Kelly Link
                                                
Askungeleken och andra berättelser, också av Kelly Link
och
I begynnelsen var Bob, av Meg Rosoff.

Fel grav och Askungeleken är två novellsamlingar som ingår i (eller är) serien Pretty Monsters. Om du läste mejlen här ovanför så vet du att det i USA bara är en bok. Det är flera novellersom består av och är en blandning av genrerna humor, skräck och fantasy. Om du är nyfiken på att få veta vad I begynnelsen var Bob är för bok så handlar den typ om att gud är en tonårskille som heter Bob som går och blir förälskad hela tiden och på så vis orsakar klimatkatastrofer på löpande band. Jag tycker att båda verkar riktigt spännande och det ska bli väldigt kul att läsa och recensera dem. Här kommer en bild på bokryggarna:

3 kommentarer:

  1. Brukar också planera mina inlägg tidigare än det behövs! Ibland en rubrik, ibland något som ska stå i inlägget ;)

    Sv: Det låter bra det! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis, vad snygga ryggarna till Pretty Monsters var ihop ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag också:) Verkligen snygga!

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.