tisdag 4 december 2012

Läst under november 2012

Då har det återigen blivit dags för att sammanfatta vad jag har läst under den här månaden. Jag tror faktiskt att jag har varit ganska duktig på att läsa böcker under november.

Antal lästa böcker: 5 stycken.

  • Cirkoli av Patrik Stigsson (klicka på titeln för att komma till min recension av boken).
  • Fel grav och andra berättelser av Kelly Link (klicka på titeln för att komma till min recension).
  • Nordiska gudar av Andreas Palmaer (fick den här boken av Peter Bergting och jag har läst ut den för länge sedan, men jag kommer inte att recensera den här på bloggen).
  • I begynnelsen var Bob av Meg Rosoff (klicka på titeln för att komma till min recension).
  • Striden om Olympen av Rick Riordan (klicka på titeln för att komma till min recension).
Antal lästa sidor: 1501 sidor har jag läst under november. Det är faktiskt ganska bra tycker jag. Jättebra!
Bästa bok: Oj vad svårt att välja. Den här månaden har jag läst så många bra böcker. Både Cirkoli, Fel grav och Striden om Olympen var jättebra. Men Cirkoli var verkligen något alldeles extra, så det får nog bli månadens bästa bok.
Sämsta bok: Först tänkte jag att "oj, gud vad svårt att välja" men nu när jag ser vilka böcker det var jag läste så blev det inte lika svårt. I begynnelsen var Bob levde tyvärr inte alls upp till mina förväntningar. Den är inte dålig, men det är inte någon höjdare heller. I alla fall inte enligt mig.
Läsmål under December 2012: Faktiskt så har jag inte några speciella läsmål den här månaden. Vi år se vad jag läser och hur mycket det blir och allt sånt. Jag tänker inte på något sätt känna mig stressad över att jag inte har läst mycket. Just nu är jag i alla fall i slutet av Cirkeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg, och jag kan upplysa er om att den är grymt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.