måndag 3 december 2012

Punktebbas julkalender - 2 och 3 december

Jag har haft dansshower i helgen, så jag har inte hunnit göra gårdagens julkalender, men nu tar jag och gör ett dubbelinlägg med både dagens och gårdagens julkalender. Jag börjar såklart med gårdagens:

2 december
En bok du har gråtit floder över.

Jag är inte direkt den där typen som gråter jättemycket över en bok, men i slutet av Revolt så fällde jag nog en tår. Alla ni som har läst sista boken i Hungerspelentrilogin förstår nog varför. Jag menar, vem kan låta bli att gråta både över de dramatiska händelserna i slutet och över att den underbara serien är slut? Inte jag i alla fall.

 Annars tror jag inte att jag har gråtit så mycket över en bok. Det kanske kom någon ensam tår i slutet av tredje eller sista Percy Jackson - boken, men annars tror jag inte att jag har gråtit över en bok.

3 december
Jag önskar att jag skrev den boken.

Egentligen så önskar jag nog inte att jag hade skrivit någon speciell bok som redan finns. Jag tror nog inte att jag hade kunnat göra det bättre än den riktiga författaren i alla fall. Fast det är klart att det hade varit häftigt att ha skrivit Hungerspelen. Mitt skrivsätt påminner faktiskt lite om Suzanne Collins sätt att skriva. Det finns ju ganska många anledningar till att det hade varit häftigt att ha skrivit de böckerna. Sen så har jag ju många idéer till egna böcker som jag skulle vilja skriva; till exempel en trilogi om Merlin och Arthur (jag kollar på Merlin, okej). Just nu håller jag på att skriva en berättelse som jag hoppas kan bli en bok någon gång. Idéen till "boken" är jag så nöjd med att jag faktiskt inte vill skriva om den här i fall att någon skulle sno idén (även om det är ganska liten sannolikhet), men jag kan säga såhär: den handlar om barn, skog och odjur. Resten kanske ni får reda på någon gång. 


(Jag äger inte bilden till höger.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.