lördag 1 december 2012

Punktebbas julkalender - 1 december

Jag tänkte ta och göra Punktebbas julkalender - utmaning nu. Som ni säkert har märkt så har jag inte varit så duktig på att uppdatera på sistone, men det lär det ju bli ändring på nu. Det verkar som en rolig utmaning, och då blir det ju ett nytt inlägg varje dag (förhoppningsvis). Nu är det ju alltså första december (kollade ut genom fönstret nu och såg att det snöade. Alldeles för lite snö här uppe i Norrland för att snart vara jul), så här kommer första delen i julkalendern.

1 december
Ha ha ha!!!
En bok som har fått dig att rulla runt på golvet av skratt.


Jag är inte direkt den där typen som skrattar så mycket åt böcker och när jag väl skrattar så är det förmodligen åt något som bara någon med dålig humor kan skratta åt. Men det finns faktiskt två böcker som jag har skrattat rätt så mycket åt, eller rättare sagt: en bok och en bokserie. Den första boken är I begynnelsen var Bob av Meg Rosoff. Den är sjukt rolig i början, och efter att jag hade läst ett speciellt stycke i den så höll jag på att skratta i säkert fem minuter efter att jag lagt undan boken. Tyvärr så fortsätter den inte vara rolig hela tiden (boken hade varit mycket bättre om det hade varit så) men i början så skrattar man typ hela tiden. Den där bokserien som jag pratade om är så klart Percy Jackson - serien. Ni som har följt min blogg ett tag vet säkert att jag är ett stort fan av Rick Riordan, och Percy Jackson böckerna är inte bara rolig i början. Nej, den är rolig hela tiden genom alla fem böckerna. Jag menar; ett citat som det här är väl omöjligt att motstå: 

" "Elaka Polyfemos", sa Tyson. "Alla cykloper är inte lika snälla som vi ser ut." "


Förresten så har jag köpt "Cirkeln" av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren nu, och jag älskar den. I går så var de och signerade böcker på Bokia, så då fick jag min bok signerad och jag hann prata ganska mycket med dem och fick ställa många roliga frågor. De var jättetrevliga och roliga, och jag funderar på att skriva om det här på bloggen. Skulle ni vilja läsa om det?

2 kommentarer:

  1. Det skulle jag gärna vilja läsa!

    P.s. Tyson är så gullig - även om han må vara en cyklop.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.