tisdag 30 april 2013

Bra inlägg om varför man ska åka på Bokmässan!

Hittade precis det här inlägget hos Bokugglan om varför man som ungdom ska åka på bokmässan. Väldigt bra inlägg tycker jag, och jag håller med om varje punkt! När jag var där i höstas så var det hur roligt som helst (det går faktiskt att jämföra med någonsorts himlarike för bokmänniskor), både att få träffa och lyssna på författare, men framförallt att få träffa andra bokbloggare. Att gå runt och kolla på böcker tillsammans var hur kul som helst! Jag kan ju också tillägga att för er som inte har varit på mässan så finns i princip alla böcker där. Det spelar ingen roll om man läser Sune-böckerna eller vuxendeckare, man kan hitta allt där!
Här pratade jag och fick lite skrivtips av John Boyne på Bokmässan i höstas,
författaren till boken The boy in the striped pyjamas/Pojken i randig pyjamas.
Det är absolut mycket mer än värt att åka dit. Just nu går jag väl och längtar efter att det ska bli dags för mässan i höst ungefär varje sekund av min vakna tid (och lite när jag sover också ;))

Om du skulle vilja veta lite mer om hur det är att vara på Bokmässan så får du gärna läsa mina inlägg om den från i höstas här.

2 kommentarer:

  1. Dit vill jag åka!Vilket datum är det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den 27 till den 29 september i Göteborg på Svenska Mässan (tror jag att det hette) :) Det är på torsdagen, alltså den 26 också, men då är det bara för pressen.

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.