måndag 10 februari 2014

En sådan där ursäkt om dålig uppdatering och en fråga för bättra på uppdatering

Ja, nu råkar det ju vara så att uppdateringen här på bloggen har varit lite dålig. (No shit, Sherlock!) Nej men allvarligt, det senaste, typ, halvåret så har ju blogginläggen varit 99% färre än vad de skulle kunna vara. Jag skulle ju såklart kunna ljuga och säga att jag har haft mycket annat att göra med skola och läxor och sånt, men 1) det skulle inte vara en lögn eftersom jag har haft annat att göra med skolan och 2) vi har typ inga läxor på min skola...

Det är inte så att jag vill lägga ner bloggen. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Om det bara skulle vara en massa recensioner hela tiden så tror jag att det skulle bli lite enformigt, plus att jag inte orkar skriva en massa recensioner hela tiden. Det är alltså öppet för förslag om vad jag skulle kunna skriva om här på Bookfinger.

Men här kommer frågorna som jag pratade om:

1. Jag har läst två bokserier väldigt mycket sedan i julas, The Kane Chronicles av Rick Riordan och Sagan om Is och Eld (a.k.a Game of Thrones) av George R. R. Martin. Jag har inte ens recenserat första boken i någon av serierna, men om ni läsare får bestämma nu: vilken av serierna skulle ni helst vilja att jag recenserade?

2. Skulle jag det vara bäst att skriva en recension av hela bokserien (eller det jag har läst av den hittills i Game of Thrones-fall), eller är det bättre att recensera alla böcker var för sig?

3. Jag har blivit helt galen i Game of Thrones, vilket jag tror att jag nämnt tidigare (eller som borde märkas eftersom jag redan nämnt den serien typ tre gånger bara i det här inlägget). Jag har också börjat kolla på TV-serien. Jag är halvvägs genom andra säsongen nu, och min fråga är: skulle det kunna vara kul om jag recenserade TV-serien här på bloggen också?

Så, det hade alltså varit jätteroligt att få lite svar på de här frågorna, kanske framförallt för att det skulle hålla igång uppdateringen ett tag till innan nästa idétorka kommer. Så kom gärna med förslag!

8 kommentarer:

  1. Alltså, jag har inte läst Game of Thrones, men om den är väldigt omfattande borde recensera varje bok för sig! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är roligt att läsa TV-serie/film recensioner också, och speciellt om det finns en "riktig" bok bakom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, Game of Thrones finns det ju verkligen en riktig bok bakom, så jag kanske ska ta och recensera den när jag sett klart andra säsongen.

      Radera
  3. Jag tycker verkligen att du borde recensera Game Of Thrones, jag har inte läst någon av böckerna än men jag kommer nog att läsa dem någon gång för min kompis är på mig som tusan över att jag borde läsa dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då håller jag med din kompis, för det är riktigt bra böcker! Okej, jättesega ibland, men karaktärernaär fantastiska och driver hela tiden på storyn! Men jag får ta och recensera böckerna snart, innan jag glömt bort alla detaljer ;)

      Radera
  4. Jag tycker att du ska rescensera the kane chronicles

    SvaraRadera
  5. Du skulle kanske kunna ha ett helt inlägg om Game of Thrones där du skriver om böckerna du har läst och tv-serien. Det skulle kanske kunna vara med en liten jämförelse också. :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill lämna en kommentar här på min blogg :) Jag kommer dock ta bort sådant som jag inte tycker är passar här på bloggen.